שיווק פנימי וחיצוני שווה שילוב מנצח
שיווק פנימי מהווה את הבסיס לתקשורת טובה עם הלקוחות, לשביעות רצון של העובדים ולתפוקת העובדים / מה זה שיווק פנימי ומה הקשר שלו לשקיות ממותגות ואמירת תודה? על כך נרחיב במאמר הבא.
שיווק פנימי- להניע את העובדים מהלב
שיווק חיצוני הוא שיווק של העסק כלפי או בשביל העולם בחוץ- פרסום של העסק לפלח השוק הרלוונטי לעסק, במטרה להגדיל את הלקוחות ולמקסם את הרווחים. לצד השיווק החיצוני יש לבצע שיווק פנימי בתוך הארגון / העסק.
שיווק פנימי זהו שיווק של העסק עבור העובדים בעסק. בדרך כלל, בעלי עסקים ירימו גבה ויתהו, למה שאני כבעל עסק אצטרך למכור את העסק שלי לעובדים? פעילות העסק מושתתת על חזון ועל ה"אני מאמין" של העסק. עובד שמכיר את החזון של העסק ומתחבר אליו ירגיש חלק עיקרי וחשוב במערך של הארגון העסקי. עובד כזה ירגיש שכל פעולה שהוא מבצע, גם אם זה רק תיעוד שיחות, הכרחית לתפעול התקין והשוטף של העסק.
ברגע העובדים שלכם ירגישו חלק מהעסק הם ירתמו באמת להצלחתו. הדבר יבוא לידי ביטוי בתפוקה של כל עובד שתגדל ותהיה איכותית יותר, באיכות השירות שיינתן ללקוחות ובצורה בה העובדים ידברו על העסק עם אחרים - כמו חברים מחוץ לעבודה ובני משפחה.
כדי להצליח בשיווק פנימי על כל עובד לדעת מה החזון ומטרות הארגון בצעד הראשון, ובצעד השני יש לחבר את העובד לארגון. החיבור נעשה על ידי סדרת פעולות, למשל: מתן עטים ממותגים וגם שקיות אריזה ממותגות לעובדים, על ידי אמירת תודה על העבודה ומתן בונוס בחגים או מתנת יום הולדת. כל מתנה שמגיעה בשקיות נשיאה מנייר ממותגות מייצרת עוד חוליה שמחברת את העובד לעסק. שקיות נייר חום או שקיות נייר לבנות שישמשו לעטיפת המתנות או שקיות אריזה שונות שישמשו למשלוח מתוך העסק, יפרסמו את העסק כמובן, וגם יצרו תחושת שייכות וזהות משותפת כאשר כל העובדים יישאו את אותה שקית.
שיווק פנימי מתבטא בדברים הקטנים ובסדרת פעולות קטנה שכל אחת תורמת ליצירת זהות ארגונית משותפת אצל העובדים וחיבור הזהות הזו לחזון של העסק. למרות המושג זהות ארגונית, שמצביע על ארגון גדול, גם עבור עסק של שלושה אנשים יש צורך בשיווק פנימי ובחיבור העובדים לחזון ולזהות של העסק.